woensdag 9 november 2011

Loslaten en Beren op de weg.....

"Dag mam, tot straks!" "Dag lieverd, doe voorzichtig, kijk goed uit en veel plezier op school"
En daar gaat ze, alleen naar school, op de fiets.........mijn kleine meisje.

Tiener kan dat natuurlijk wel, zij vindt het wel stoer.

Maar ik zie allemaal beren op de weg.

Beren vermomd als enge kruispunten, beren vermomd als opgeschoten jeugd op de fiets of scooter die blijkbaar nooit verkeerslessen gehad hebben, beren vermomd als hele vieze mannen die hele vieze dingen van mijn dochter willen... Beren, beren en nog meer beren op de weg.

Maar goed,  opvoeden is loslaten. Je kind leren zelfstandig te zijn. Mijn kleine meisje tiener te laten zijn. Tiener kan dat allang, ik moet dat nog leren.

Heb wel al een keer stiekempjes achter haar aan gegaan om te zien hoe het gaat, goed natuurlijk.

En nu ga ik nadat ik Peuter op haar peuterschooltje heb afgeleverd als een haas naar de basisschool om even te kijken of de fiets van Tiener in het rek staat...............
                                                       En natuurlijk, hij staat netjes in het rek!


3 opmerkingen:

  1. Oh, meid, herkenbaar! Loslaten is het ergste van het moederschap! Die kinders stappen daar zo overheen, hoewel ze af en toe ook nog lekker dicht tegen je aan kunnen kruipen gelukkig. Komt vast wel goed met ons... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aiai, ik zou ook met een knoop in m'n maag zitten tot ze weer thuis is. Toch is het fijn als je kind zelfstandig naar school fietsen kan. Wij wonen te afgelegen en onze kindjes zullen dat dus nooit kunnen... Je ziet, er zijn overal voor -en nadelen aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik zie het al helemaal voor me, dat je daar door het hek staat te gluren, hihi.
    Mijn jongste tiener stuurde me een sms-je dat ze goed was aangekomen, maar ja ze ging natuurlijk ook gelijk een stuk verder.

    Geniet lekker verder van de meisjes,
    Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen